Zrušený alebo niekoľko hodín meškajúci let je neželanou situáciou, ktorá môže v nejednom prípade skomplikovať alebo nadobro pokaziť naše vízie o cestovaní do zahraničia. Či už následne ide „len“ o to, že s vašou letenkou čakáte niekoľko hodín na letisku a dovolenková nálada je čoraz horšia alebo vám táto udalosť výrazne skomplikovala kariérny či sociálny zážitok, všetci máte právo na odškodnenie. Minimálne v podobe občerstvenia a nároku na dva bezplatné telefonáty (alebo e-maily), no za istých okolností je satisfakcia zaujímavejšia a má podobu finančnej kompenzácie, kedy vravíme o náhrade v hodnote min. 250 eur, príp. 400 či 600 eur.

letadlo

  • Áno, na takúto kompenzáciu majú cestujúci využívajúci aerolinky v rámci EÚ nárok, no treba si ho vedieť uplatniť, s čím vám môžu pomôcť odborné služby ako meškanie letu ClaimCloud.

V prípade možnosti finančnej kompenzácie musí však let meškať viac než 3 hodiny a nesmie ísť o mimoriadne okolnosti (tie, ktoré letecká spoločnosť nedokáže ovplyvniť) ako zmena počasia, politickej situácie, štrajk, prírodná katastrofa,… iná je ale situácia, pokiaľ vravíme napríklad o technickej poruche, za ktorú už konkrétna aerolinka zodpovedá ( i keď môže tvrdiť opak). K nároku o poskytnutí finančného odškodného (250-600 eur) sa tak viažu rôzne pre a proti, a preto je skutočne výhodou, pokiaľ za vami stoja profesionáli a disponujete potrebnou dokumentáciou ako aj dôkazmi. Inak môže byť efekt nárokovania oveľa slabší.

zmeškání letu

  • Jedno je ale isté, pokiaľ let meškal viac než 3 hodiny a v skutočnosti nešlo o mimoriadnu okolnosť, cestujúci má podľa nariadenia Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 nárok požadovať odškodné v minimálnej výške 250 eur.

Pokúsiť sa vzniknutú situáciu riešiť však môžete začať aj svojpomocne, už len tým, že si vypýtate potvrdenie o meškaní letu, uschováte si letenku a palubovú vstupenku či odfotíte tabuľu s príchodmi letov a aktuálnym meškaním.