Mali by ste sa sústrediť na metódu odbytu, ktorá dosahuje najlepšiu odpoveď zo strany klientov. A táto metóda nie je len otázkou, či používať e-mailové alebo telefonické hovory; musíte tiež vedieť, kedy použiť každú z týchto metód. Tu je to, čo potrebujete vedieť, aby ste urobili správnu voľbu.
Telefonické hovory
Na rozdiel od e-mailu vám telefonický hovor umožňuje mať skutočnú, ľudskú interakciu so záujemcom. Umožňuje vám budovať dôveru, preukazovať pravosť a nadviazať spojenie s osobou. Vyberte túto metódu v nasledovných prípadoch:
- Snažíte si vybudovať vzťah so záujemcom
- Máte niečo komplikované na vysvetlenie
- Musíte sa ospravedlniť alebo priniesť zlé správy
- Potrebujete rýchlu odpoveď
E-mailová komunikácia
Ako rušný obchodný zástupca s množstvom klientov nemôžete očakávať, že budete volať rovnako zaneprázdneným klientom pre každú maličkosť. E-mail vám pomôže ušetriť čas a urobiť toho viac. Je to pohodlná metóda komunikácie, ktorá vám umožní mať väčšiu kontrolu nad rozhovorom. Ak máte Vyberte e-mail, keď:
- Musíte dať niečo písomne
- Máte jednoduchú otázku
- Potrebujete poslať správu viacerým ľuďom
Výber správnej metódy dosahu
Počas celého procesu predaja budú existovať časy vyžadujúce e-mail a časy, ktoré vyžadujú telefonát. Určenie metódy komunikácie, ktorú a kedy potrebujete, je kľúčom k dosiahnutiu úspechu v predaji. Tu sú tri spôsoby, ako posúdiť situáciu pred oslovením:
1. Určte cieľ
Čo sa snažíte dosiahnuť s vašim dosahom? Cieľ vašej komunikácie môže určiť, ktorú metódu by ste si mali vybrať. Nenechávajte veľké ciele, ako je uzavretie obchodu o náhode v e-maile. Takto záujemca zistí, že je oveľa jednoduchšie povedať „nie“.
2. Doba je správna
Výber správnej metódy komunikácie nie je len o situácii. Je to tiež o načasovaní. Deň v týždni, denný čas a dokonca aj čas v mesiaci a roku by mohli ovplyvniť mieru odpovede na váš dosah.
3. Použite to, čo preferuje záujemca
Nezáleží na tom, aký druh komunikačnej metódy dáte prednosť. Akou metódou vám bude pravdepodobne poskytovať klient odpoveď, ktorú chcete? Ak ste už s potenciálnym zákazníkom niekoľkokrát komunikovali a táto osoba reagovala, e-mail môže byť dobrou voľbou. Ale ak je osoba v prvej fáze procesu nákupu a snažíte sa vybudovať vzťah, telefonický rozhovor bude omnoho účinnejší.